Kdy je třeba vyměnit vaše pneumatiky?

Nejnižší hloubka dezénu 1.6mm (výška opotřebení indikátoru TWI - na horním boku pneumatiky) vytváří minimální kriterium bezpečnosti, které bychom měli dodržovat, ale je třeba mít na zřeteli, že takto ojetá pneumatika (1.6mm) je na kluzké vozovce prakticky nefunkční. Co se týká zimních pneumatik, měli bychom dbát na minimální výšku dezénu 4 mm.

 

 

Z jakého důvodu bychom měli montovat nové nebo málo opotřebované pneumatiky na zadní nápravu vozidla?

Tyto pneumatiky bychom měli montovat na zadní nápravu z důvodu lepší přilnavosti k vozovce v obtížných situacích, jako je například prudké brzdění nebo průjezd ostrou zatáčkou, zejména na kluzké vozovce.

Nesmíme zapomínat na seřízení geometrie svého vozidla! 

 

Proč provádět vyvažování pravidelně?

Pravidelným vyvažováním kol docílíme odstranění vibrací, které způsobují nevývažky pneumatik a ráfků. Vyvážení všech kol provádíme minimálně dvakrát ročně a to jak před letní sezonou, tak i zimní sezonou.

 

Z jakého důvodu musíme měnit bezdušové ventily?

Bezdušový ventil pracuje a stárne. Nahrazuje se novým při výměně nové pneumatiky nebo pří každé demontáži pláště, například při opravě defektu. Čepička ventilu musí dobře těsnit, jinak dochází k zaoxidování vložky ventilu, což způsobí velké problémy jak při huštění pneumatik, tak popřípadě i při demontáži pneumatiky. Například při rychlosti 100km/h na pneumatice 185/60 R14 působí na ventil rušivá síla 1.5kg.

 

Proč a jak kontrolovat tlak?

Správný tlak je faktorem bezpečnosti a životnosti. Tlak musí být kontrolován za studena, pokud je tlak kontrolován za tepla, je nutno k doporučenému tlaku přičíst asi 0,3 barů. Interval kontroly by měl být zhruba jednou za dva týdny.

Úbytek tlaku bývá způsoben:

  • přirozeným pronikáním nahuštěného vzduchu skrz součásti pneumatiky
  • poklesem okolní teploty
  • menšími perforacemi, které u bezdušové pneumatiky nezpůsobují okamžité vypuštění pneumatiky a které mají později za následek nevratné škody na pneumatice